30 Ağustos 2008 Cumartesi

Bir adam geçiyor omzunda ekmeği

Bir adam geçiyor omzunda ekmeği
ne yazabilirim artık ikimiz hakkında?

Bir başkası oturmuş kaşınıyor,
bir bit yakalıyor koltuk altında, öldürüyor onu
hangi hakla konuşabiliriz psikanaliz üzerine?

Bir diğeri ise elinde bir sopa, yokluyor göğsümü
konuşsam mı doktorla bundan sonra Sokrates üzerine?

Sakatın biri geçip gidiyor, yaslanmış bir çocuğa
ne yazar artık Andre Breton okusam?

Bir başkası titriyor soğuktan, öksürüyor, kan kusuyor
mümkün mü bundan sonra söz açmak derin-ben hakkında?

Bir başkası kemik ve kabuklar arıyor çamurda
nasıl yazılabilir artık sonsuzluk üzerine?

Bir duvarcı düşüyor damdan, ölüyor ve bir daha öğle yemeği yemiyor
yenilik kalmalı mı bundan sonra mecaz ve metafora?

Dükkâncı bir gram fazla tartıyor terazide
konuşulur mu artık hala dördüncü boyut üzerine?

Bir banker sahtekârlık yapıyor bilânçosunda
hangi yüzle ağlanır tiyatroda?

Evsiz barksızın biri uyuyor, sırtında ayakları
nasıl konuşulur bundan sonra Picasso üzerine?

Birisi hıçkıra hıçkıra ağlayarak gidiyor bir cenaze törenine
nasıl üye olunur ki artık bir akademiye?

Silahını temizliyor birisi mutfakta
hangi hakla konuşulur öteki dünya üzerine?

Birisi geçip gidiyor hesap yaparak parmaklarıyla
nasıl konuşulur öyleyse hiç yazmadan olmayan-ben üzerine?
1937
Cesar Vallejo

9 yorum:

Komünist Gündem dedi ki...

1968 Devrimci Önderi İ Çenet ile Röportaj yaptık.

Komünist Gündem Çalışanları olarak 1968 Devrimci Önderlerinden olan İbrahim ÇENET le röportaj yaptık.Kısaca kendisini tanıtarak sorularımızı yöneltiyoruz…

Murat Özhan dedi ki...

Mükemmel güzellikte bir şiir..

İlk dizeler yaşamı tüm çıplaklığı ve boyutlarıyla gözler önüne sererken ikinci dizeler,bu yaşamsal değerlerin üzerine söylenenin yahut yazılıp çizilenin hiçbir değeri olmadığının,olamayacağının altını çiziyor.

Çok nefis bir kurgu ve o derecede çelişkileri sergileme becerisi..
Cesar VALLEJO'ya yaşadığımız çirkefliklerle dolu dünyadan selam ola..Şiirini arşivime kaydettim bile.

Sevgili yeraltındannotlar,yüreğine sağlık..

Adsız dedi ki...

Komünist Gündem bilgilendirdiğin için teşekkürler. Sayfanda ki röpartajı benim gibi birçok kişi okumalı.

Adsız dedi ki...

Beyrek, arşivimi karıştırırken gördüğüm bir şiirdi Cesar VALLEJO'nun bu şiiri, unutmuşum çok yıl geçmiş üzerinden yaklaşık 4 yıl gibi bir zaman, görünce paylaşmak istedim.

Yorum için teşekkürler. . Duygularımıza tercüman olmuşsun..

Eleştirel Günlük dedi ki...

Ben hic duymamistim Vallejo'yu. Cok sagolasin tanistirdigin icin...

Eleştirel Günlük dedi ki...

Ha bu arada farkinda misin bilmem ama sayfan okuyucuya sormadan reklam pencereleri aciyor.

nehiro dedi ki...

müthiş bir şiir...
müthiş çelişkiler zinciri...
Cesar VALLEJO harika bir şiir yazmış ve siz onu bize ulaştırdınız yüreğinize sağlık...
ilk önce beyreği ve zincirleme olarak sizin blogu bulma şansı şimdi daha çok sevindiriyor beni...
Bu şiirden sonra daha da hırslandım
bireysel olarak...çünkü sözlerin yazılanların boş olduğunu tekrar anladım...
zaman hareket zamanı...

Adsız dedi ki...

Sevgili Eleştirel Günlük öncelikle ben teşekkür ederim.

Ayırca sayfada açılan reklam içeriği ilgili fark etmedim, merak ettiğim sayfa girişte mi yoksa yorum butonuna girerken mi açılıyor anlayamadım.. Şimdilik böyle birşeyle karşılaşmadım.. Uyardığın için yine de sağ ol, ayarlar bölümünden kontrol edeceğim..

Adsız dedi ki...

Teşekkürler Nehiro yorumların sevindirdi beni, altı üstü bu gariban bloggerde kaç kişiyiz:) desteğin için sağ ol!