1 Mart 2012 Perşembe

Kitap önerisi: "Eski Tüfek" Sosyalistler

Atilla Akar’ın Babil Yayınları’ndan çıkan kitabı “Eski Tüfek” Sosyalistler (Bir kuşağın son temsilcileri) bugüne değin Türkiye Sosyalist Hareketi üzerine yapılmış en özgün çalışma denebilir, çünkü Türkiye Komünist Partisi’nde yer alan -eski tüfek- kadroları doğrudan kendi beyanlarına dayanarak anlatmayı amaçlamış ve bana göre de başarmış. Babil Yayınları tarafından 3. Baskısı 2004 yılında yapılan Atilla Akar imzalı “Eski Tüfek” Sosyalistler kitabını Kadıköy’de Seyhan kitapevinden almıştım, roman tarzı taşıyan ama aynı zaman da TKP üst düzey MK üyelerinin birebir biyografisi konumunda olup, tarih (TKP tarihi) anlatımıyla övgüyü hak ediyor. Elbette yazarın tabiriyle “TKP tarihi olma iddiasında hiç değil” ama şu var ki, TKP’nin bilinmeyenleri açısından yine TKP adına zarar veremeyecek kadar objektif ve yalın bir dil kullanılmış. Bugün süre gelen TKP tartışmalarına da faydalı olacak tarzda, bir dönemin yükünü omuzlarında taşımış “Eski kuşak”ların ve o dönem sosyalistlerinin artık hepsi birer anı olan sırlarıyla birlikte gün ışığına çıkaran bir yapıt.

TKP hakkında romansı bi’şeyler okumak isteyenler Atilla Akar’ın “Eski Tüfek” Sosyalistler adlı yapıtını sözlü tarih belgesi açısından mutlaka okumalarını tavsiye ediyorum.
Kişisel not: Atilla Akar’ın “Eski Tüfek’ Sosyalistler (Bir kuşağın son temsilcileri), adlı kitabı bundan önce İletişim Yayınları tarafından I. ve II. Baskısı 1989 yılları arasında yapılmış tarihi bir kapağı taşıyor, ikincisi kapak ise elimde olan ve yukarıda görmüş olduğunuz ve yine III. Baskısı Babil Yayınları tarafından iki bin adet baskı görmüş kitabı. Başka bir baskısı oldu mu, bilemiyorum ama gördüğünüz yerde alın, okuyun diyeceğim tarzda bir kitap. Bu arada ön kapak içine ‘Yeni olan (ilerici) her şeyi seviyorum, sizde yenisiniz sanırım! Sizi seviyorum!’ diye bir not düşmüşüm. Öyle anlaşılıyor ki, zamanında adam akıllı bir kitap okumuşum.

Hiç yorum yok: